Koncom marca spoločnosť Valve spustila uzavreté beta testovanie Counter-Strike 2, novej verzie kompetitívnej hry CS:GO. Hra sa od pôvodnej verzie príliš nelíši, no napriek tomu upútala pozornosť hráčskej komunity. Na prvý pohľad vyzerá CS2 takmer rovnako ako Global Offensive, má však niekoľko dôležitých noviniek.

Dymové Granáty
Najvýraznejšia zmena, ktorá určite zmení správanie hráčov v jednotlivých herných situáciách. Predtým „dym“ trval 18 sekúnd a bol permanentný, čo úplne obmedzovalo viditeľnosť: mohli ste bezpečne umiestniť bombu alebo zmeniť pozíciu.
Trvanie dymu sa predĺžilo o 2 sekundy a teraz s ním môžete interagovať: výstrel urobí dieru a granát dym na chvíľu rozptýli.
Dymové granáty v CS2 budú zrejme menej univerzálne: už nie je zaručené, že protivník stratí kontrolu nad oblasťou. Dôležitosť viditeľnosti však zostáva rovnaká: hráči budú musieť nájsť zaujímavejšie spôsoby, ako ju zabezpečiť.
Odstránenie Skyboxov
Existujú aj ďalšie dôležité mechaniky granátov. V Global Offensive sa používal systém skyboxov – neviditeľných textúr na vrchu mapy, od ktorých sa granáty odrážali.
Hráči sa naučili, ako to používať, ale Counter-Strike 2 skyboxy mať nebude. Z tohto dôvodu už mnohé granáty na začiatku kôl nebudú fungovať, ale budú fungovať iné, pretože v nebi už nie sú žiadne prekážky.
Granáty je teraz možné hádzať po celej mape, čo umožní obrovské množstvo nových taktik na každej mape.
Tickrate
V hre CS:GO server aktualizuje údaje s určitou frekvenciou – nazýva sa tickrate. Čím je vyššia, tým presnejšie systém spracováva údaje. Môže sa stať, že sa vám nepodarí získať zásah, pretože počítač o ňom neodoslal rýchlo informácie na server.
Servery CS:GO od spoločnosti Valve používajú tickrate 64. Preto niektorí radšej hrajú na FACEIT a iných stránkach, kde je 128. Mimochodom, rovnakú hodnotu má aj Valorant od Riot Games, ktorý je prezentovaný ako dôležitá výhoda hry.
V hre Counter-Strike 2 však spoločnosť Valve nezvýšila skóre len na 128, ako mnohí očakávali. Namiesto toho bude server vďaka novému systému okamžite reagovať na všetky akcie hráčov, vďaka čomu bude hra oveľa presnejšia a spravodlivejšia.
Pohyb Postavy
Tí, ktorí vyskúšali hru Counter-Strike 2, vedia, že modely sa pohybujú oveľa plynulejšie ako predtým. Zatiaľ to nie je veľmi komfortné, ale dá sa na to zvyknúť, najmä ak nehráte len CS.
V CS:GO sú veľkou hodnotou streifes – možnosť rýchlo vyskočiť z rohu, zastreliť súpera a vrátiť sa do bezpečia bez toho, aby ste utrpeli poškodenie. Je to základ súbojov na krátku a strednú vzdialenosť v strieľačke od spoločnosti Valve.
Teraz už nie je také jednoduché „ťahať“ súpera: je preňho oveľa jednoduchšie trafiť sa do načasovania a odpovedať výstrelom. Na prvý pohľad sa zdá, že to hráčov prinúti konať opatrnejšie, hoci ako to bude v skutočnosti – ukáže až čas.
Aktualizácie Grafiky
Zdá sa, že vylepšená grafika slúži len na vizuálnu príťažlivosť, ale v prípade súťažnej strieľačky na úrovni CS:GO to nie je celkom tak.
V hre Counter-Strike sa počíta každá informácia. Výbuch bomby teraz vyzerá jasnejšie, krvavé škvrny presne zodpovedajú smeru výstrelu – takže hráči teoreticky vedia určiť, kde sú ich protivníci.
V menšej miere to platí aj pre osvetlenie a nové textúry: mnohí hráči, ktorí sú zvyknutí nastaviť grafiku na minimum z dôvodu výkonu, tieto textúry jednoducho neuvidia.
Aktualizácie Zvuku
Zvuk v hre Counter-Strike 2 je teraz jasnejší a lepšie reprodukuje okolie – čo znamená, že s dobrým headsetom a skúsenosťami bude hráč schopný rozpoznať presný smer, z ktorého prišiel výstrel.
Aj keď profesionálni hráči už teraz priznávajú, že to bude chvíľu trvať. Zvuky granátov a zbraní znejú inak a zatiaľ budú fanúšikov CS:GO iba rušiť. Bude chvíľu trvať, kým si na ne zvyknú, ale potom sa dajú používať inteligentne.
A ak potrebujete z videa vytiahnuť zvuk? Môžete použiť – Video to Audio Extractor
Mini-opravy AWP
AWP sa dočkala malých, ale dôležitých zmien. Po prvé, teraz už nemôžete len stlačiť pravé tlačidlo myši na aktiváciu dvojitého priblíženia. Po druhé, pri výstrele je teraz jasná trajektória.
Nájdenie snipera bude jednoduchšie – možno týmto spôsobom chce spoločnosť Valve mierne znížiť dôležitosť tejto roly a primerane tomu zvýšiť dôležitosť všetkých ostatných.

Radar
Zatiaľ ide o úplne nenápadnú drobnosť – na radare sa teraz zobrazuje polomer, ktorý ukazuje, ako ďaleko sa hráči navzájom počujú.
Je to len jedna malá funkcia, ale mnohí veria, že je to len prvý krok k tomu, aby sa hra Counter-Strike stala pre bežných hráčov o niečo nenáročnejšou a zaujímavejšou.
Niečo podobné sa stalo v hre Dota 2 pri prechode na Source 2. Teraz je k dispozícii celé predplatné Dota Plus od spoločnosti Valve, ktoré uľahčuje implementáciu mnohých mechaník.
Teraz sú si hráči istí, že vývojári budú chcieť urobiť to isté v CS2.

Aktualizácia Map-Pool
V traileroch spoločnosť Valve ukázala len niektoré mapy, ktoré sú teraz k dispozícii, a v bete CS2 je otvorený len Dust II. Zasvätenci však tvrdia, že vývojári aktívne pracujú na mapách, ktoré v súčasnosti nie sú dostupné v kompetitívnych režimoch.
Je pravdepodobné, že po vydaní Counter-Strike 2 autori zmenia niekoľko máp v Map Pool. Medzi možné varianty patrí návrat Italy a Cobblestone.
Je možné, že Source 2 umožní zaviesť niektoré nové lokality, s ktorými sa predtým ťažko pracovalo kvôli obmedzeniam herného enginu.
Nový Anticheat
Poslednou vecou, ktorá stojí za zmienku, je boj spoločnosti Valve proti cheaterom, ktorý trvá už od uvedenia prvej verzie hry Counter-Strike. VAC v poslednom čase funguje čoraz lepšie, ale nie je dokonalý, čo mnohým môže pokaziť zábavu z hry.
Možnosti nového enginu umožnia vývojárom pridať do CS2 vylepšený anti-cheat. Hovorí sa, že VAC Live 2 bude odhaľovať cheaterov v reálnom čase: ak systém zistí cheatera, okamžite zruší zápas.
Samozrejme, to neodradí cheaterov od toho, aby chceli vidieť cez steny alebo strieľať dvakrát presnejšie. Ak však bude mechanizmus vycvičený umelou inteligenciou čo najefektívnejší, cheateri by mohli zostať súčasťou histórie hry Counter-Strike.